torsdag 19 april 2012

Augusti -10

lyssnar på för ljuv musik. det är ju inte på riktigt? det är för tyst utan tv’n som bakgrundsljud. för ensamt utan cigaretter och vin. för tröttsamt för att låta bli att sova för länge för många timmar och hålen blir större ju längre tiden går. ju äldre vi blir. fasaden håller en månad till sen faller vi, den faller av mer och sprickorna spelar ingen roll för vad är helt egentligen? ingenting. just det. ser på andras misslyckanden för att glömma mina. mina handlingar speglar vem jag är för känslan är ju skitsamma, densamma? vem vet mer än jag om mig förutom du? ingen alls. lyssnar om och om igen och blir inte mer sammanhängande är så här. så här. du är här. en röd prick på en karta över en stad som inte vet någonting mer än så. du är här. ett projekt på ett muséum i den stad som lyser röd. du är inte här. för du är relativ, du är tillfällig, du är fri. är frihet du? känns inte så. känns fast i dig. fast i de andra de som inte är jag men varför skulle jag vara dem? du är dina vänner. är jag skit? är jag bitterfitta? är jag verkligen dem? eller just det, det var ju hur de brukade vara. Hur brukade jag vara? som de? är det jag eller de som inte längre skriker vid kanten av berget? precis på gränsen. vilar med ena foten utanför. lugnar hjärtat sig efter alla år? slutar det slå med den kraft och betyder kraften att jag lever mer eller att det är det sista som sker innan det väljer åt mig. Du är här. Du är inte här. Jag är här. Alltid här. Fan ta dig. Du kan stanna där du är. Det som inte är här. För jag klarar mig här. Fan ta dig stanna där du är för här har du inget att hämta. Jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar